فایبرگلاس چیست؟


فایبرگلاس چیست؟

فایبرگلاس : فایبرگلاس یک کامپوزیت از الیاف شیشه ای با مواد پلیمری است که از فایبرگلاس به عنوان ماده تقویت کننده و مواد پلیمری به عنوان ماده اساسی استفاده می کند. برگ فایبرگلاس از سیم های نمایندگی پلی استر، الیاف شیشه ای، رنگ و مواد دیگر ساخته شده است. برگ فایبرگلاس از سیم های نمایندگی پلی استر، الیاف شیشه ای، رنگ و مواد دیگر ساخته شده است. در ساخت مخزن استفاده می شود. رزین ها در تولید مخازن فایبرگلاس عبارت اند از: پلی استر، وینیل استار، اپوکسی. پلی استر در برابر خوردگی ضعیف است، استراهای وینیل در برابر خوردگی خوب هستند، و اپوکسی در برابر خوردگی و تب مقاوم است. تراکم فایبرگلاس حدود ۱۸۵۰ تا ۲۰ کیلوگرم در هر متر مکعب است.

برگ فایبرگلاس در مکان هایی که پوشش نوری مورد نیاز است استفاده می شود، مانند کامپوزیت های پلیمری یا فایبرگلاس.شیشه ای نوعی پوشش ساخته شده از نفت و فایبرگلاس است. امروزه بیشتر کارخانه های سراسر جهان مخازن آب و اسید را با استفاده از فایبرگلاس منزوی می کنند و از پوسیدگی و تخریب مخازن و آسیب ها جلوگیری می کنند. اما یکی دیگر از ویژگی های فایبرگلاس سهولت و استحکام آن است که منجر به تولید قطعات فایبرگلاس شد.

رزین ها در تولید مخازن فایبرگلاس عبارت اند از: پلی استر، وینیل استار، اپوکسی. پلی استر بر روی خوردگی ضعیف است، وینیل استار مقاومت به خوردگی خوبی دارد، و اپوکسی در برابر خوردگی و دما مقاوم است. تراکم فایبرگلاس حدود ۱۸۵۰ تا ۲۰ کیلوگرم در هر متر مکعب است. کامپوزیت های فایبرگلاس حاوی یک یا چند نوع فیبر تقویت کننده هستند که توسط res reseberation (ماتریس) احاطه شده اند. در بسیاری از کاربردها استفاده از مواد هسته ای (مانند فوم ها و…) به طور قابل توجهی ماژول مقطع را در قطعات مرکب افزایش می دهد. استفاده از مواد اساسی باعث افزایش سفتی و سفتی فایبرگلاس یا قطعات مرکب می شود. قطعات مرکب با مواد اساسی می توانند در یک یا دو طرف یک سطح صاف و صیقلی به صورت ساندویچ تولید شوند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *