ایزولاسیون چیست؟

ایزولاسیون چیست؟

و کاربرد ایزولاسیون چیست؟

ایزولاسیون چیست؟ عایق کاری پوشش سطح سقف ها، دیوارها و کف ها است که در یک یا چند لایه با استفاده از عایق برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب به سطح انجام می شود.

امروزه با تنوع و تنوع بسیار ایجاد شده در تولید عایق، اجزای این مواد تنوع بسیار زیادی دارند و هر برند و شرکت از اجزای مختلفی در ساخت عایق استفاده می کنند.

انواع عایق

بر اساس مواد تشکیل دهنده، انواع مختلفی از عایق وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

– قیرگونی
– عایق رطوبتی پیش ساخته
– عایق های پلیمری رنگ مایع

همچنین هر یک از این عایق ها کاربردها و اهداف متفاوتی دارند به طوری که معمولاً بیشتر عایق ها در جداسازی در مکان های مختلف مانند سقف ها، کف استخرها، توالت ها، کف آشپزخانه ها و واحدهای تجاری طبقه هایی که احتمال نشت آن ها زیاد است استفاده می شود.

عایق رطوبتی پیش ساخته

عایق رطوبتی پیش ساخته از i استفاده می کند. . همچنین استفاده از ضد آب پیش ساخته که مقاومت نفوذ بسیار بالایی دارد، برای قرار دادن و پوشاندن سطوح بیرونی ساختمان ها یا کارهای بهداشتی تونل ها، استخرها، تجمعات و غیره است. تا از نفوذ آب به اتاق جلوگیری شود. زیرین.

همانطور که می دانید، عایق پیش ساخته دارای مزیت های مثبت و منفی مختلف است، همانطور که در زیر مشخص شده است:

مزایا عایق رطوبتی پیش ساخته ایزوگام :

– بسیار سبک بوده و حجم حدود 4 کیلوگرم در متر مکعب آن
– مقاومت بسیار بالا در برابر گرما تا ۱۲۰+ درجه و سرمای ۵- درجه سانتی‌گراد
– قابلیت انعطاف پذیری بسیار عالی
– دارای لایه پلی‌استر برای مقابله با فشارهای احتمالی از انبساط و انقباض شدن
– در کوتاه مدت دچار پوسیدگی و شکستگی نمی‌شود.
– عایق با روکش آلومینیوم حدود %۸۵ از نور و حرارت را منعکس می‌کند.
– به برف‌روبی نیاز ندارد.

معایب عایق رطوبتی پیش ساخته ایزوگام :

– قیر یکی از مواد به کار رفته در ایزوگام است که علاوه بر داشتن خاصیت آلایندگی زیست محیطی در آینده نزدیک به جهت محدودیت منابع نفتی و قیری جزء کالاهای کمیاب به شمار خواهد رفت.

– هرچند عایق‌های پیش ساخته تا حدودی استاندارد هستند اما طریقه نصب آن به اندازه سلیقه‌های کاربران متفاوت است. افراد آموزش دیده‌ای که بصورت استاندارد همه موارد نصب را رعایت کنند کم هستند. رعایت اصول نصب (زیرسازی مناسب، پرایمر کشی مناسب و..). به جهت هزینه‌های آن‌ها در بیشتر موارد رعایت نمی‌شود.

– هنگام اجرا در محل هایی مانند سرویس‌ها، گوشه‌ها و سه کنج دیوارها اجرای صحیح و کامل به سختی امکان پذیر است و می‌بایست به دقت کنترل شود. – در اقلیم‌های با تابش شدید نور خورشید، آفتاب زدگی و پوسیدگی به سرعت اتفاق می‌افتد و توصیه می‌شود از نوع روکش دار استفاده شود.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *